Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego realavid.pl - od 20.10.2025
§ 1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu, w tym zarówno Konsument, Przedsiębiorca, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
-
Sprzedawca – dalej jako SPC - operator sklepu realavid.pl:
- SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, ul. Tadeusza Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, NIP 7831847671, KRS: 0000938196 oraz REGON 52067408, tel: +48 533 372 997, e-mail: info@realavid.pl,
W każdej transakcji stroną umowy sprzedaży jest odpowiedni podmiot wskazany powyżej, w zależności od rodzaju Towaru.
- Konsument – zgodnie z art. 22 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu także Ustawy o prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jednak gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (zgodnie z art. 38a Ustawy o prawach konsumenta).
- Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego https://realavid.pl, dostępny nieodpłatnie w formie elektronicznej w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie przez Klienta w dowolnym czasie.
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod https://realavid.pl, wraz z ewentualnymi subdomenami i wersją mobilną, za pośrednictwem których Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Konto Klienta – indywidualny, chroniony dostępem profil Klienta utworzony w Sklepie internetowym, który umożliwia składanie Zamówień, przeglądanie historii zakupów, zarządzanie danymi osobowymi oraz korzystanie z innych funkcjonalności udostępnianych przez Sklep.
- Konto techniczne – utworzone w Sklepie Internetowym konto Użytkownika, wykorzystywane wyłącznie do obsługi, administrowania, testów, integracji lub wykonywania czynności technicznych związanych z jednorazowym zawieraniem umów sprzedaży lub aktywnością zakupową klienta.
- Login – unikatowy identyfikator przypisany Klientowi, najczęściej w postaci adresu e-mail lub wybranej nazwy użytkownika, służący do zalogowania się do Konta Klienta w Sklepie internetowym.
- Hasło – tajny ciąg znaków, znany wyłącznie Klientowi, służący do uwierzytelniania podczas logowania do Konta Klienta, zabezpieczający dostęp do danych i funkcji dostępnych w Koncie.
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, obejmujące rzeczy ruchome dostępne w sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
- Umowa sprzedaży na odległość – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy SPC a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu, stanowiąca umowę zawieraną na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
- Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi;
- inne formy interakcji za pomocą danych.
- Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
- Polityka prywatności i cookies Sklepu Internetowego - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies. Jest dostępna na stronie /pol-privacy-and-cookie-notice.html.
- Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniania przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
- Elektroniczny formularz zwrotu - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zwrotów; dostępny pod adresem /returns-open.php.
- Elektroniczny formularz reklamacji - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura składania reklamacji; dostępny pod adresem /rma-open.php.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.)
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.)
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, złożone za pośrednictwem Sklepu i równoznaczne jest z akceptacją niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
- Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę" traktowane jako złożenie przez Klienta wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedającym Umowy sprzedaży na odległość.
- Opinia obsługi zamówienia lub opinia poszczególnych Towarów - subiektywne wypowiedzi i oceny przyznawane w formie gwiazdek od 1 do 5.
- Zamówienie subskrypcyjne - zamówienie utworzone automatycznie w ramach Subskrypcji.
- Subskrypcja - usługa elektroniczna pozwalająca na automatyczne tworzenie Zamówień subskrypcyjnych określonych Towarów, zgodnie z wybraną przez Klienta powtarzalnością, bez konieczności składania odrębnych zamówień aż do zakończenia Subskrypcji.
- Płatności cykliczne - to płatności obsługiwane w ramach usługi płatniczej IdoPay świadczonej przez Operatora i realizowane w sposób automatyczny, w określonych cyklach, stosowane do opłacania Zamówień subskrypcyjnych na podstawie zgody, która została udzielona przez Klienta podczas rozpoczęcia Subskrypcji (stałe zlecenie posiadacza Karty).
- Operator - IdoPayments sp. z o.o. z siedzibą al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, o kapitale zakładowym: 800 000,00 złotych. Adres do doręczeń: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, określany także jako: „IdoPayments” będąca krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2020 r. poz. 794 ze zm.)[dalej: „UUP”].
- Karta – karta płatnicza wydana w ramach systemów Visa lub International lub Mastercard International, dopuszczona do regulacjami tychże systemów do realizacji transakcji bez fizycznej obecności.
- Szybkie metody zakupów – zakupy dokonywane za pomocą funkcjonalności Google Pay, Apple Pay lub Express Checkout, pozwalające na sfinalizowanie zakupów jednym kliknięciem na karcie towarów.
- Dokument sprzedaży - paragon fiskalny, faktura VAT lub elektroniczny rachunek fiskalny (e-paragon lub e-faktura) w postaci pliku PDF, doręczany na adres poczty elektronicznej Klienta.
- Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której użytkownik może otrzymywać od Sprzedawcy cykliczne wiadomości dotyczące Sklepu Internetowego, w tym informacje o ofertach, promocjach, nowościach lub wydarzeniach, przesyłane na podany przez użytkownika adres e-mail.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://realavid.pl.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem: https://realavid.pl, prowadzony jest przez SPC
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- dodawanie opinii, komentarzy i ocen - Klient może dodać opinię lub komentarz do swojego zamówienia,
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełniania przez system informatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
- korzystania z aktualnych wersji popularnych przeglądarek internetowych obsługujących protokół HTTPS oraz JavaScript, takich jak Chrome, Firefox, Edge, Safari oraz Opera, na urządzeniach komputerowych, mobilnych i tabletach.
- korzystanie z dowolnego program do przeglądania plików w formacie PDF,
- posiadanie aktywnego i poprawnie skonfigurowanego adresu poczty elektronicznej (e-mail), w celu składania zamówień oraz otrzymywania potwierdzeń transakcji i komunikacji ze Sprzedawcą.
- Kierując się wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA) oraz standardami WCAG 2.1/2.2, Sklep jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zapewniając zgodność z wymogami cyfrowej dostępności obowiązującymi od czerwca 2025 r.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa SPC zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat, zwłaszcza w odniesieniu do produktów koncesjonowanych. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://realavid.pl, w wersji elektronicznej pozwalającej na trwałe pozyskanie, odtwarzanie i wydrukowanie Regulaminu.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- SPC zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania witryny Sklepu oraz do wprowadzania przerw w dostępie do strony internetowej, w szczególności w zakresie prezentowanych Towarów oraz usług. Przerwy te mogą być spowodowane przede wszystkim koniecznością konserwacji, naprawy systemu, aktualizacji cen, opisów Towarów lub innych elementów oferty dostępnych w Sklepie. SPC dołoży wszelkich starań, aby czas trwania takich przerw był jak najkrótszy i minimalnie wpływał na dostępność oraz komfort korzystania ze Sklepu.
§ 3. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym można dokonać za pośrednictwem Konta albo wybrać opcję zakupu bez rejestracji, w którym to przypadku tworzone jest wewnętrzne konto (techniczne) umożliwiające Sprzedawcy przechowywanie danych związanych z zamówieniem, na którego bazie Klient może utworzyć Konto. Wewnętrzne konto jest utrzymywane do momentu usunięcia danych z systemu, blokady Konta lub upływu okresu przechowywania danych osobowych określonego w przepisach prawa.
- Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia dostępnego na stronach Sklepu Internetowego lub przez wybór szybkich metod zakupów. W przypadku Elektronicznego formularza zamówienia wybór zamawianych Towarów jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka. Elektroniczny formularz zamówienia określa m.in. jakie Towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: danych identyfikujących Sprzedawcę, przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz innych, jeżeli występują, wybranej metody płatności, wybranego sposobu dostawy, czasu i kosztów dostawy.
- W celu złożenia Zamówienia konieczne jest podanie w Elektronicznym formularzu zamówienia danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, w tym przetwarzanie tych danych zgodnie z Polityką prywatności i RODO, dokonanie akceptacji treści Regulaminu, wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę".
- Wysłanie przez Klienta Elektronicznego formularza zamówienia stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Sprzedającego Elektronicznego formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie jego numeru.
- Po zawarciu Umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail (na adres wskazany w formularzu zamówienia) potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz ogólnych warunków zawartej Umowy sprzedaży na odległość (Regulamin Sklepu Internetowego wraz z Załącznikami Nr 1 i 2), dane Sprzedawcy, odpowiedzialności Sprzedawcy za jakość świadczenia, o usługach świadczonych przez Sprzedawcę po sprzedaży oraz o sposobie i skutkach odstąpienia od umowy. Pouczenie co do sposobu i o skutkach odstąpienia od umowy zawarte jest w Załączniku nr 1.
- Do czasu rozpoczęcia przez Sprzedającego realizacji zamówienia:
- Klient może zmienić swoje zamówienie przy pomocy rozwiązania technicznego dostępnego na stronie Elektronicznego formularza zamówienia i przechodząc ponownie całą ścieżkę składania zamówienia. Zmiana zamówienia następuje poprzez złożenie nowego, które wchodzi w miejsce dotychczas złożonego. Ewentualnie, dokonana przez Klienta płatność rozliczana jest na poczet nowego zamówienia, a w przypadku nadpłaty jest ona zwracana na rachunek bankowy, z którego dokonywana była płatność.
- Klient może anulować swoje zamówienie wybierając opcję „anuluj zamówienie” dostępną na stronie Elektronicznego formularza zamówienia.
- W przypadku dokonania przez Klienta anulowania zamówienia Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanej płatności w terminie 3 dni roboczych. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 14 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy.
- Umowa sprzedaży jest zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji przez SPC (zgodnie z art. 66¹ Kodeksu Cywilnego i przepisami ustawy o prawach konsumenta).
- Brak potwierdzenia przez nas przyjęcia zamówienia może oznaczać, że Zamówienie nie mogło zostać przyjęte do realizacji z przyczyn technicznych. W takim przypadku Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zaistniałej sytuacji oraz o możliwości ponownego złożenia zamówienia.
- SPC zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego Zamówienia oraz do jego anulowania lub wprowadzenia zmian w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do rzetelności, prawdziwości lub kompletności danych podanych przez Klienta. W razie zaistnienia takiej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o podjętych działaniach oraz dalszych krokach.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku wersji językowej witryny, z której Klient korzysta, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Zawierając umowę poprzez sklep internetowy, Klient potwierdza zapoznanie się i akceptację niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Dokument jest dostępny przez cały czas trwania korzystania ze sklepu i można go pobrać lub wydrukować.
- Dokonując zakupu bonu upominkowego, klient dokonuje w rzeczywistości wpłaty na saldo w sklepie, z którego będzie mógł skorzystać przy kolejnych zakupach. Takie działanie nie stanowi zakupu towaru ani usługi, wobec czego Klient nie otrzymuje faktury VAT ani paragonu fiskalnego; potwierdzeniem wpłaty jest potwierdzenie sprzedaży wystawione do zamówienia.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie, m.in. stosując połączenia szyfrowane (SSL/TLS) oraz zabezpieczenia systemów informatycznych
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla SPC,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- SPC może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez SPC za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię SPC
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody SPC
§ 4. Dostawa
- Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie dokonanego wyboru.
- Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
- Dostawa złożonego zamówienia jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Z wysyłki wyłączone są produkty, dla których ograniczenie to wynika z obowiązujących przepisów prawnych, w tym broni i amunicji oraz materiałów pirotechnicznych, które mogą wymagać dodatkowych zezwoleń lub być całkowicie wyłączone z transportu.
- Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich. W przypadku dostępności możliwe są także inne formy dostawy, w tym odbiór osobisty.
- Aktualnie obowiązujące formy dostawy wraz z cenami wyszczególnione są w karcie informacyjnej pod adresem: /pol-delivery.html
- SPC zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku nieprzewidzianych zmian cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Zmiany tych kosztów nie dotyczą jednak Umów sprzedaży już zawartych na podstawie zamówień złożonych i potwierdzonych przed wprowadzeniem zmian.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 14 dni roboczych, licząc od dnia nadania przesyłki przez Sprzedawcę. W okresach wzmożonej aktywności handlowej (np. święta, promocje) termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany.
- Wszystkie towary oferowane w drodze sprzedaży wysyłkowej przez Sprzedawcę są produktami, których zakup, wysyłka oraz posiadanie jest legalne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku dostaw do innych państw UE – zgodnie z obowiązującymi tam przepisami, chyba że obowiązujące przepisy krajowe stanowią inaczej.
- Odpowiedzialność za wybór miejsca dostawy poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz za znajomość i przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących legalności i warunków posiadania zamawianych towarów na obszarze kraju dostawy spoczywa na Kliencie.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak informacji dołączonej do złożonego Zamówienia, o przeciwnościach natury prawnej związanych z dostawą wybranego przez Klienta towaru na wskazanym terenie poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
- Klient jest zobowiązany do odbioru przesyłki pod wskazanym adresem. W przypadku nieodebrania przesyłki i jej zwrotu do Sprzedawcy, Klient ponosi koszty zwrotu oraz przechowywania przesyłki.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Towaru do Sprzedawcy - Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, po uprzednim wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania umowy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.
§ 5. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów są cenami brutto, podawane są w złotych polskich oraz w euro, dolarach i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
- przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatnością elektroniczną w systemach płatności dostępnych na stronie sklepu, kartą płatniczą, systemem płatności mobilnych BLIK, płatnością przy odbiorze towaru, a także poprzez szybkie metody zakupów.
- płatności przy odbiorze towaru (gotówką lub kartą, jeśli usługa jest dostępna).
- w przypadku dostępności, Sklep oferuje również inne metody płatności, takie jak płatności odroczone PayPo („Kup teraz, zapłać za 30 dni później”) oraz płatności ratalne, które są szczególnie dedykowane Klientom będącym przedsiębiorcami.
- aktualnie dostępne sposoby płatności w formie przedpłat w Sklepie Internetowym dostępne są pod adresem /pol-payments.html.
- Wszystkie oferowane metody płatności spełniają wymogi bezpieczeństwa oraz obowiązujące regulacje prawne, w tym przepisy dotyczące ochrony konsumentów i silnego uwierzytelnienia klienta (PSD2).
- Rabaty w sklepie internetowym, jeśli nie zaznaczono inaczej, nie obejmują kosztów związanych z usługą wysyłki, pobraniem, opłatą za zawarcie kredytu ratalnego, opłatą PayU, opłat bankowych i innych opłat technicznych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji płatności oraz odmowy realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia problemów z płatnością.
- Klient ma prawo do wystawienia faktury elektronicznej lub papierowej na żądanie.
- W przypadku błędów w podanych cenach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich poprawienia i poinformowania Klienta przed realizacją zamówienia.
§ 6. Prawo do odstąpienia od umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość - umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w paragrafach 7 i 8 niniejszego Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy indywidualnemu. O ile mowa w paragrafach 7 i 8 niniejszego Regulaminu o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę indywidualnego.
- W przypadku odstąpienia od umowy - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Oświadczenie Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności Konsument może:
- skorzystać z elektronicznego formularza zwrotu dostępnego na stronie Sklepu Internetowego: /returns-open.php.
- odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 2 - wysyłając go na adres siedziby Sprzedającego.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób wskazany w ppkt 1 i 2
- Termin do odstąpienia jest zachowany, gdy oświadczenie o odstąpieniu zostanie wysłane przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy w wykonaniu, której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części;
- polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
- dla umowy w wykonaniu, której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- W przypadku zwrotu towaru obowiązuje termin 14 dni na odesłanie rzeczy.
- Termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie rzeczy. W przypadku zamówienia wielu rzeczy dostarczanych oddzielnie – od momentu otrzymania ostatniego towaru.
- W przypadku braku dostępności zamówionego towaru Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i odstąpić od umowy, zwracając wpłacone kwoty.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) są przekazywane w formie elektronicznej.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta, m.in. Umów:
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
- których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- W przypadku nieudzielenia Konsumentowi informacji o prawie do odstąpienia, termin ten ulega wydłużeniu do 12 miesięcy od dnia upływu pierwotnego 30-dniowego terminu.
- Przedsiębiorcy nieposiadający statusu Konsumenta (np. firmy) nie mają prawa do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach.
§ 7. Skutki odstąpienia od umowy
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Jeżeli Konsument celem realizacji prawa do odstąpienia - skorzysta z Elektronicznego formularza zwrotu - środki będą zwrócone wybranym sposobem i na podany przez Konsumenta rachunek bankowy.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz. Jeżeli jednak Sprzedawca nie złożył takiej propozycji - Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać go na adres siedziby Sprzedawcy.
- Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą Państwo rzecz przed upływem tego terminu.
- Koszty zwrotu rzeczy ponosi Klient, chyba że SPC zaproponuje ich pokrycie.
- W przypadku zwrotu produktu posiadającego w znacznym stopniu uszkodzone opakowanie lub noszącego ślady użycia zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia wniosku lub obniżenia ostatecznej kwoty zwrotu.
§ 8. Reklamacje dotyczące Towarów
- SPC jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem, w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w zakresie określonym przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności w art. 556 oraz art. 556 - 556.
- Reklamację z tytułu wady Towaru albo niezgodności Towaru z zawartą Umową sprzedaży na odległość można złożyć:
- za pośrednictwem Elektronicznego formularza reklamacyjnego;
- w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub poprzez e-mail na adres info@realavid.pl.
- W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Klienta Towar posiada, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić dowód zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww. terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na piśmie lub Trwałym Nośniku.
- Kroki, jakie musi podjąć Klient celem złożenia reklamacji, w tym sposób doręczenia Sprzedawcy reklamowanego Towaru wskazane są w na poszczególnych etapach w Elektronicznym formularzu reklamacyjnym.
- SPC nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach i przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać roszczenia gwarancyjne bezpośrednio w autoryzowanym serwisie wskazanym w karcie gwarancyjnej.
- W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedający.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na odległość na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży zawartą na odległość istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady zakupionego Towaru na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
- Prawo rękojmi przysługuje przez okres 2 lat od daty wydania Towaru Konsumentowi (lub najemcy), zgodnie z art. 568 Kodeksu Cywilnego.
- Konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeśli wada jest istotna, o ile roszczenia nie wygasły lub nie zostały wyłączone zgodnie z obowiązującym prawem.
§ 9. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- SPC podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić SPC o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: SPC, Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, e-mailowo pod adres info@realavid.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz szczegółowy opis nieprawidłowości wraz z datą jej wystąpienia.
- SPC zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie będzie oznaczał uznanie reklamacji za zasadną.
§ 10. Opinie
- Opinię dotyczącą obsługi zamówienia lub opinię dotyczącą Towaru można umieścić podczas wizyty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze albo poprzez kliknięcie w link umieszczony w wiadomości e-mail. Dodanie Opinii jest dobrowolne i nieodpłatne. W ramach jednego zamówienia - Klient ma możliwość wyłącznie jednokrotnego dodania ww. Opinii.
- W ramach ww. Opinii Klient może przyznać ocenę w formie gwiazdek od 1 do 5 oraz dodać wypowiedź słowną limitowaną do 65535 znaków słownych.
- Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu Internetowego a także witrynach dedykowanych systemów ocen w ramach współpracy operatora z firmami świadczącymi takie usługi na rynku.
- Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Towaru. Opinia, która umieszcza jest przez osobę posługującą się e-mailem, który został użyty w procesie zakupowym - oznacza jest na stronie Sklepu komentarzem "opinia potwierdzona zakupem". Każda inna Opinia oznaczana jest jako "opinia niepotwierdzona zakupem".
- Sprzedający może publikować Opinie dotyczące danego Towaru z innych swoich Sklepów internetowych.
- Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
- Klient wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i niniejszego Regulaminu.
- Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne, agresywne, o charakterze obraźliwym lub będące w oczywisty sposób uznane za niezgodne z dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne też jest umieszczanie treści o charakterze bezprawnym, naruszających prawa osób trzecich czy stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji.
- Klient zobowiązuje się nie umieszczać treści, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mających charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierających dane osobowe osób trzecich.
- Na wyraźną prośbę Klienta treść Opinii może zostać ukryta dla innych użytkowników Sklepu, ale przyznana ocena w formie gwiazdek wliczana jest w ogólną ocenę Sklepu i Towaru.
§ 11. Własność intelektualna
- Klient oświadcza, że nie przysługują mu jakiekolwiek prawa, w tym prawa autorskie bądź pokrewne do Ocen i wypowiedzi przez niego zamieszczonych, poza uprawnieniem do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób określony w Regulaminie. Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania bądź rozpowszechniania treści, chyba, że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
- Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania ani inne elementy Sklepu Internetowego.
- Klient zamieszczając w Sklepie internetowym Opinie, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - udziela Sprzedającemu niewyłącznej i nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji do korzystania przez Sprzedającego z tych utworów, wraz z prawem do udzielenia sublicencji, która obejmuje publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet). Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacyjnych znanych w chwili jej udzielania, w szczególności do następujących pól eksploatacji:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu dowolną techniką - w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową tj. przy użyciu jakichkolwiek technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym lub wizualnym, w szczególności na dyskach audiowizualnych, płytach CD, dysku komputerowym, w sieci multimedialnej, w tym internetowych oraz powiązanych serwisach on-line oraz zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, reklamie, zwielokrotniania zapisu w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i zewnętrznych,
- wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu z możliwością dokonania modyfikacji wynikającej z istoty danego medium internetowego - we wszystkich wydawnictwach, w szczególności internetowych, cyfrowych, w biuletynach i informacjach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi utworami bądź fragmentami utworów; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych.
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem oryginału albo egzemplarzy,
- w zakresie rozpowszechnia utworu w sposób inny niż określony powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
- wykorzystanie utworów dla celów promocyjnych i marketingowych;
- Usunięcie Konta przez Klienta lub Opinii w myśl rozdziału 11 pkt nie ma wpływu na obowiązywanie powyższej licencji.
§ 12. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 2025.10.20.
- W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
- Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.
§ 13. Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
-
Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni:
- w przypadku umowy sprzedaży od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
- w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- w przypadku umów, której przedmiotem jest dostarczanie usług lub treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym - od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, ul. Tadeusza Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, NIP 7831847671, KRS: 0000938196 oraz REGON 52067408, tel: +48 533 372 997, e-mail: info@realavid.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Mogą Państwo również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego:/returns-open.php. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
- W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowaliśmy odbioru Towaru w przypadku odstąpienia od umowy - mamy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Ze względu na wagę i gabaryty Towaru, w przypadku odstąpienia od umowy - odesłanie Towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą. W przypadku chęci skorzystania z usług firm kurierskich konieczne może się okazać nadanie przesyłki na palecie, która jest droższa niż zwykła przesyłka pocztowa.
