Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego realavid.pl - od 20.10.2025

§ 1. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu, w tym zarówno Konsument, Przedsiębiorca, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
  3. Sprzedawca – dalej jako SPC - operator sklepu realavid.pl: 

    • SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, ul. Tadeusza Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, NIP 7831847671, KRS: 0000938196 oraz REGON 52067408, tel: +48 533 372 997, e-mail: info@realavid.pl, 

    W każdej transakcji stroną umowy sprzedaży jest odpowiedni podmiot wskazany powyżej, w zależności od rodzaju Towaru.

  4. Konsument – zgodnie z art. 22 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu także Ustawy o prawach konsumenta.
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jednak gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (zgodnie z art. 38a Ustawy o prawach konsumenta).
  6. Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  7. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  8. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.)
  9. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego https://realavid.pl, dostępny nieodpłatnie w formie elektronicznej w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie przez Klienta w dowolnym czasie.
  10. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod https://realavid.pl, wraz z ewentualnymi subdomenami i wersją mobilną, za pośrednictwem których Klient może w szczególności składać Zamówienia.
  11. Konto Klienta – indywidualny, chroniony dostępem profil Klienta utworzony w Sklepie internetowym, który umożliwia składanie Zamówień, przeglądanie historii zakupów, zarządzanie danymi osobowymi oraz korzystanie z innych funkcjonalności udostępnianych przez Sklep.
  12. Konto techniczne – utworzone w Sklepie Internetowym konto Użytkownika, wykorzystywane wyłącznie do obsługi, administrowania, testów, integracji lub wykonywania czynności technicznych związanych z jednorazowym zawieraniem umów sprzedaży lub aktywnością zakupową klienta. 
  13. Login – unikatowy identyfikator przypisany Klientowi, najczęściej w postaci adresu e-mail lub wybranej nazwy użytkownika, służący do zalogowania się do Konta Klienta w Sklepie internetowym.
  14. Hasło – tajny ciąg znaków, znany wyłącznie Klientowi, służący do uwierzytelniania podczas logowania do Konta Klienta, zabezpieczający dostęp do danych i funkcji dostępnych w Koncie.
  15. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym, obejmujące rzeczy ruchome dostępne w sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
  16. Umowa sprzedaży na odległość – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy SPC a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu, stanowiąca umowę zawieraną na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
  17. Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na:
    • wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
    • wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi;
    • inne formy interakcji za pomocą danych.
  18. Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
  19. Polityka prywatności i cookies Sklepu Internetowego - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies. Jest dostępna na stronie /pol-privacy-and-cookie-notice.html.
  20. Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniania przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
  21. Elektroniczny formularz zwrotu - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zwrotów; dostępny pod adresem /returns-open.php.
  22. Elektroniczny formularz reklamacji - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura składania reklamacji; dostępny pod adresem /rma-open.php.
  23. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.)
  24. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.)
  25. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
  26. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, złożone za pośrednictwem Sklepu i równoznaczne jest z akceptacją niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
  27. Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę" traktowane jako złożenie przez Klienta wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedającym Umowy sprzedaży na odległość.
  28. Opinia obsługi zamówienia lub opinia poszczególnych Towarów - subiektywne wypowiedzi i oceny przyznawane w formie gwiazdek od 1 do 5.
  29. Zamówienie subskrypcyjne - zamówienie utworzone automatycznie w ramach Subskrypcji.
  30. Subskrypcja - usługa elektroniczna pozwalająca na automatyczne tworzenie Zamówień subskrypcyjnych określonych Towarów, zgodnie z wybraną przez Klienta powtarzalnością, bez konieczności składania odrębnych zamówień aż do zakończenia Subskrypcji.
  31. Płatności cykliczne - to płatności obsługiwane w ramach usługi płatniczej IdoPay świadczonej przez Operatora i realizowane w sposób automatyczny, w określonych cyklach, stosowane do opłacania Zamówień subskrypcyjnych na podstawie zgody, która została udzielona przez Klienta podczas rozpoczęcia Subskrypcji (stałe zlecenie posiadacza Karty).
  32. Operator - IdoPayments sp. z o.o. z siedzibą al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, o kapitale zakładowym: 800 000,00 złotych. Adres do doręczeń: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, określany także jako: „IdoPayments” będąca krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2020 r. poz. 794 ze zm.)[dalej: „UUP”].
  33. Karta – karta płatnicza wydana w ramach systemów Visa lub International lub Mastercard International, dopuszczona do regulacjami tychże systemów do realizacji transakcji bez fizycznej obecności.
  34. Szybkie metody zakupów – zakupy dokonywane za pomocą funkcjonalności Google Pay, Apple Pay lub Express Checkout, pozwalające na sfinalizowanie zakupów jednym kliknięciem na karcie towarów.
  35. Dokument sprzedaży - paragon fiskalny, faktura VAT lub elektroniczny rachunek fiskalny (e-paragon lub e-faktura) w postaci pliku PDF, doręczany na adres poczty elektronicznej Klienta.
  36. Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której użytkownik może otrzymywać od Sprzedawcy cykliczne wiadomości dotyczące Sklepu Internetowego, w tym informacje o ofertach, promocjach, nowościach lub wydarzeniach, przesyłane na podany przez użytkownika adres e-mail.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://realavid.pl.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Sklep internetowy, działający pod adresem: https://realavid.pl, prowadzony jest przez SPC
  4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    • zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
    • dodawanie opinii, komentarzy i ocen - Klient może dodać opinię lub komentarz do swojego zamówienia,
    • warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
    • warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
    • zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
  5. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełniania przez system informatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
    • korzystania z aktualnych wersji popularnych przeglądarek internetowych obsługujących protokół HTTPS oraz JavaScript, takich jak Chrome, Firefox, Edge, Safari oraz Opera, na urządzeniach komputerowych, mobilnych i tabletach.
    • korzystanie z dowolnego program do przeglądania plików w formacie PDF,
    • posiadanie aktywnego i poprawnie skonfigurowanego adresu poczty elektronicznej (e-mail), w celu składania zamówień oraz otrzymywania potwierdzeń transakcji i komunikacji ze Sprzedawcą.
  6. Kierując się wymogami Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA) oraz standardami WCAG 2.1/2.2, Sklep jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zapewniając zgodność z wymogami cyfrowej dostępności obowiązującymi od czerwca 2025 r.
  7. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa SPC zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat, zwłaszcza w odniesieniu do produktów koncesjonowanych. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
  8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://realavid.pl, w wersji elektronicznej pozwalającej na trwałe pozyskanie, odtwarzanie i wydrukowanie Regulaminu.
  9. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
  10. SPC zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania witryny Sklepu oraz do wprowadzania przerw w dostępie do strony internetowej, w szczególności w zakresie prezentowanych Towarów oraz usług. Przerwy te mogą być spowodowane przede wszystkim koniecznością konserwacji, naprawy systemu, aktualizacji cen, opisów Towarów lub innych elementów oferty dostępnych w Sklepie. SPC dołoży wszelkich starań, aby czas trwania takich przerw był jak najkrótszy i minimalnie wpływał na dostępność oraz komfort korzystania ze Sklepu.

§ 3. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym można dokonać za pośrednictwem Konta albo wybrać opcję zakupu bez rejestracji, w którym to przypadku tworzone jest wewnętrzne konto (techniczne) umożliwiające Sprzedawcy przechowywanie danych związanych z zamówieniem, na którego bazie Klient może utworzyć Konto. Wewnętrzne konto jest utrzymywane do momentu usunięcia danych z systemu, blokady Konta lub upływu okresu przechowywania danych osobowych określonego w przepisach prawa.
  3. Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia dostępnego na stronach Sklepu Internetowego lub przez wybór szybkich metod zakupów. W przypadku Elektronicznego formularza zamówienia wybór zamawianych Towarów jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka. Elektroniczny formularz zamówienia określa m.in. jakie Towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
  4. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: danych identyfikujących Sprzedawcę, przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz innych, jeżeli występują, wybranej metody płatności, wybranego sposobu dostawy, czasu i kosztów dostawy.
  5. W celu złożenia Zamówienia konieczne jest podanie w Elektronicznym formularzu zamówienia danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, w tym przetwarzanie tych danych zgodnie z Polityką prywatności i RODO, dokonanie akceptacji treści Regulaminu, wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę".
    • Wysłanie przez Klienta Elektronicznego formularza zamówienia stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
    • Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Sprzedającego Elektronicznego formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie jego numeru.
    • Po zawarciu Umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail (na adres wskazany w formularzu zamówienia) potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz ogólnych warunków zawartej Umowy sprzedaży na odległość (Regulamin Sklepu Internetowego wraz z Załącznikami Nr 1 i 2), dane Sprzedawcy, odpowiedzialności Sprzedawcy za jakość świadczenia, o usługach świadczonych przez Sprzedawcę po sprzedaży oraz o sposobie i skutkach odstąpienia od umowy. Pouczenie co do sposobu i o skutkach odstąpienia od umowy zawarte jest w Załączniku nr 1.
    • Do czasu rozpoczęcia przez Sprzedającego realizacji zamówienia:
      • Klient może zmienić swoje zamówienie przy pomocy rozwiązania technicznego dostępnego na stronie Elektronicznego formularza zamówienia i przechodząc ponownie całą ścieżkę składania zamówienia. Zmiana zamówienia następuje poprzez złożenie nowego, które wchodzi w miejsce dotychczas złożonego. Ewentualnie, dokonana przez Klienta płatność rozliczana jest na poczet nowego zamówienia, a w przypadku nadpłaty jest ona zwracana na rachunek bankowy, z którego dokonywana była płatność.
      • Klient może anulować swoje zamówienie wybierając opcję „anuluj zamówienie” dostępną na stronie Elektronicznego formularza zamówienia.
    • W przypadku dokonania przez Klienta anulowania zamówienia Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanej płatności w terminie 3 dni roboczych. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
    • Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 14 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy.
  6. Umowa sprzedaży jest zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji przez SPC (zgodnie z art. 66¹ Kodeksu Cywilnego i przepisami ustawy o prawach konsumenta).
  7. Brak potwierdzenia przez nas przyjęcia zamówienia może oznaczać, że Zamówienie nie mogło zostać przyjęte do realizacji z przyczyn technicznych. W takim przypadku Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zaistniałej sytuacji oraz o możliwości ponownego złożenia zamówienia.
  8. SPC zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego Zamówienia oraz do jego anulowania lub wprowadzenia zmian w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do rzetelności, prawdziwości lub kompletności danych podanych przez Klienta. W razie zaistnienia takiej sytuacji Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o podjętych działaniach oraz dalszych krokach.
  9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku wersji językowej witryny, z której Klient korzysta, o treści zgodnej z Regulaminem.
  10. Zawierając umowę poprzez sklep internetowy, Klient potwierdza zapoznanie się i akceptację niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Dokument jest dostępny przez cały czas trwania korzystania ze sklepu i można go pobrać lub wydrukować.
  11. Dokonując zakupu bonu upominkowego, klient dokonuje w rzeczywistości wpłaty na saldo w sklepie, z którego będzie mógł skorzystać przy kolejnych zakupach. Takie działanie nie stanowi zakupu towaru ani usługi, wobec czego Klient nie otrzymuje faktury VAT ani paragonu fiskalnego; potwierdzeniem wpłaty jest potwierdzenie sprzedaży wystawione do zamówienia.
  12. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie, m.in. stosując połączenia szyfrowane (SSL/TLS) oraz zabezpieczenia systemów informatycznych
  13. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    • niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
    • niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
    • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla SPC,
    • korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
  14. SPC może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
    • podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
    • dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
    • dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez SPC za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię SPC
  15. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody SPC

§ 4. Dostawa

  1. Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie dokonanego wyboru.
  2. Koszty dostawy zostaną również wskazane w momencie składania Zamówienia.
  3. Dostawa złożonego zamówienia jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. Z wysyłki wyłączone są produkty, dla których ograniczenie to wynika z obowiązujących przepisów prawnych, w tym broni i amunicji oraz materiałów pirotechnicznych, które mogą wymagać dodatkowych zezwoleń lub być całkowicie wyłączone z transportu.
  4. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich. W przypadku dostępności możliwe są także inne formy dostawy, w tym odbiór osobisty. 
  5. Aktualnie obowiązujące formy dostawy wraz z cenami wyszczególnione są w karcie informacyjnej pod adresem: /pol-delivery.html
  6. SPC zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku nieprzewidzianych zmian cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Zmiany tych kosztów nie dotyczą jednak Umów sprzedaży już zawartych na podstawie zamówień złożonych i potwierdzonych przed wprowadzeniem zmian.
  7. Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 14 dni roboczych, licząc od dnia nadania przesyłki przez Sprzedawcę. W okresach wzmożonej aktywności handlowej (np. święta, promocje) termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany.
  8. Wszystkie towary oferowane w drodze sprzedaży wysyłkowej przez Sprzedawcę są produktami, których zakup, wysyłka oraz posiadanie jest legalne na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku dostaw do innych państw UE – zgodnie z obowiązującymi tam przepisami, chyba że obowiązujące przepisy krajowe stanowią inaczej.
  9. Odpowiedzialność za wybór miejsca dostawy poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz za znajomość i przestrzeganie przepisów prawnych dotyczących legalności i warunków posiadania zamawianych towarów na obszarze kraju dostawy spoczywa na Kliencie.
  10. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za brak informacji dołączonej do złożonego Zamówienia, o przeciwnościach natury prawnej związanych z dostawą wybranego przez Klienta towaru na wskazanym terenie poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
  11. Klient jest zobowiązany do odbioru przesyłki pod wskazanym adresem. W przypadku nieodebrania przesyłki i jej zwrotu do Sprzedawcy, Klient ponosi koszty zwrotu oraz przechowywania przesyłki.
  12. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Towaru do Sprzedawcy - Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, po uprzednim wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania umowy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.

§ 5. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Towarów są cenami brutto, podawane są w złotych polskich oraz w euro, dolarach i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
  2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
    • przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatnością elektroniczną w systemach płatności dostępnych na stronie sklepu, kartą płatniczą, systemem płatności mobilnych BLIK, płatnością przy odbiorze towaru, a także poprzez szybkie metody zakupów.
    • płatności przy odbiorze towaru (gotówką lub kartą, jeśli usługa jest dostępna).
    • w przypadku dostępności, Sklep oferuje również inne metody płatności, takie jak płatności odroczone PayPo („Kup teraz, zapłać za 30 dni później”) oraz płatności ratalne, które są szczególnie dedykowane Klientom będącym przedsiębiorcami. 
    • aktualnie dostępne sposoby płatności w formie przedpłat w Sklepie Internetowym dostępne są pod adresem /pol-payments.html.
  3. Wszystkie oferowane metody płatności spełniają wymogi bezpieczeństwa oraz obowiązujące regulacje prawne, w tym przepisy dotyczące ochrony konsumentów i silnego uwierzytelnienia klienta (PSD2).
  4. Rabaty w sklepie internetowym, jeśli nie zaznaczono inaczej, nie obejmują kosztów związanych z usługą wysyłki, pobraniem, opłatą za zawarcie kredytu ratalnego, opłatą PayU, opłat bankowych i innych opłat technicznych.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji płatności oraz odmowy realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia problemów z płatnością.
  6. Klient ma prawo do wystawienia faktury elektronicznej lub papierowej na żądanie.
  7. W przypadku błędów w podanych cenach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich poprawienia i poinformowania Klienta przed realizacją zamówienia.

§ 6. Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość - umowę uważa się za niezawartą.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w paragrafach 7 i 8 niniejszego Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy indywidualnemu. O ile mowa w paragrafach 7 i 8 niniejszego Regulaminu o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę indywidualnego.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  5. Oświadczenie Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności Konsument może:
    • skorzystać z elektronicznego formularza zwrotu dostępnego na stronie Sklepu Internetowego: /returns-open.php.
    • odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 2 - wysyłając go na adres siedziby Sprzedającego.
    • Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób wskazany w ppkt 1 i 2
  6. Termin do odstąpienia jest zachowany, gdy oświadczenie o odstąpieniu zostanie wysłane przed jego upływem.
  7. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • dla umowy w wykonaniu, której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      • obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części;
      • polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    • dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  8. W przypadku zwrotu towaru obowiązuje termin 14 dni na odesłanie rzeczy. 
  9. Termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie rzeczy. W przypadku zamówienia wielu rzeczy dostarczanych oddzielnie – od momentu otrzymania ostatniego towaru.
  10. W przypadku braku dostępności zamówionego towaru Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie i odstąpić od umowy, zwracając wpłacone kwoty.
  11. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) są przekazywane w formie elektronicznej.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta, m.in. Umów:
    • o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
    • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    • których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
    • których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    • zawartej w drodze aukcji publicznej;
    • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
  13. W przypadku nieudzielenia Konsumentowi informacji o prawie do odstąpienia, termin ten ulega wydłużeniu do 12 miesięcy od dnia upływu pierwotnego 30-dniowego terminu.
  14. Przedsiębiorcy nieposiadający statusu Konsumenta (np. firmy) nie mają prawa do odstąpienia od umowy na takich samych zasadach.

§ 7. Skutki odstąpienia od umowy

  1. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
    • Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
    • Jeżeli Konsument celem realizacji prawa do odstąpienia - skorzysta z Elektronicznego formularza zwrotu - środki będą zwrócone wybranym sposobem i na podany przez Konsumenta rachunek bankowy.
    • Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  2. Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz. Jeżeli jednak Sprzedawca nie złożył takiej propozycji - Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać go na adres siedziby Sprzedawcy. 
  3. Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą Państwo rzecz przed upływem tego terminu.
  4. Koszty zwrotu rzeczy ponosi Klient, chyba że SPC zaproponuje ich pokrycie.
  5. W przypadku zwrotu produktu posiadającego w znacznym stopniu uszkodzone opakowanie lub noszącego ślady użycia zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia wniosku lub obniżenia ostatecznej kwoty zwrotu.

§ 8. Reklamacje dotyczące Towarów

  1. SPC jako Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem, w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w zakresie określonym przepisami Kodeksu Cywilnego, w szczególności w art. 556 oraz art. 556 - 556.
  2. Reklamację z tytułu wady Towaru albo niezgodności Towaru z zawartą Umową sprzedaży na odległość można złożyć:
    • za pośrednictwem Elektronicznego formularza reklamacyjnego;
    • w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub poprzez e-mail na adres info@realavid.pl.
  3. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Klienta Towar posiada, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić dowód zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww. terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na piśmie lub Trwałym Nośniku.
  4. Kroki, jakie musi podjąć Klient celem złożenia reklamacji, w tym sposób doręczenia Sprzedawcy reklamowanego Towaru wskazane są w na poszczególnych etapach w Elektronicznym formularzu reklamacyjnym.
  5. SPC nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach i przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać roszczenia gwarancyjne bezpośrednio w autoryzowanym serwisie wskazanym w karcie gwarancyjnej.
  6. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedający.
  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na odległość na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
    • Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży zawartą na odległość istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
    • Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
    • Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
  8. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady zakupionego Towaru na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
  9. Prawo rękojmi przysługuje przez okres 2 lat od daty wydania Towaru Konsumentowi (lub najemcy), zgodnie z art. 568 Kodeksu Cywilnego.
  10. Konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeśli wada jest istotna, o ile roszczenia nie wygasły lub nie zostały wyłączone zgodnie z obowiązującym prawem.

§ 9. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  • SPC podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  • Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić SPC o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
  • Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: SPC, Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, e-mailowo pod adres info@realavid.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
  • W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz szczegółowy opis nieprawidłowości wraz z datą jej wystąpienia.
  • SPC zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie będzie oznaczał uznanie reklamacji za zasadną.

§ 10. Opinie

  • Opinię dotyczącą obsługi zamówienia lub opinię dotyczącą Towaru można umieścić podczas wizyty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze albo poprzez kliknięcie w link umieszczony w wiadomości e-mail. Dodanie Opinii jest dobrowolne i nieodpłatne. W ramach jednego zamówienia - Klient ma możliwość wyłącznie jednokrotnego dodania ww. Opinii.
  • W ramach ww. Opinii Klient może przyznać ocenę w formie gwiazdek od 1 do 5 oraz dodać wypowiedź słowną limitowaną do 65535 znaków słownych.
  • Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu Internetowego a także witrynach dedykowanych systemów ocen w ramach współpracy operatora z firmami świadczącymi takie usługi na rynku.
  • Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Towaru. Opinia, która umieszcza jest przez osobę posługującą się e-mailem, który został użyty w procesie zakupowym - oznacza jest na stronie Sklepu komentarzem "opinia potwierdzona zakupem". Każda inna Opinia oznaczana jest jako "opinia niepotwierdzona zakupem".
  • Sprzedający może publikować Opinie dotyczące danego Towaru z innych swoich Sklepów internetowych.
  • Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
  • Klient wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i niniejszego Regulaminu.
  • Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne, agresywne, o charakterze obraźliwym lub będące w oczywisty sposób uznane za niezgodne z dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne też jest umieszczanie treści o charakterze bezprawnym, naruszających prawa osób trzecich czy stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji.
  • Klient zobowiązuje się nie umieszczać treści, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mających charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierających dane osobowe osób trzecich.
  • Na wyraźną prośbę Klienta treść Opinii może zostać ukryta dla innych użytkowników Sklepu, ale przyznana ocena w formie gwiazdek wliczana jest w ogólną ocenę Sklepu i Towaru.

§ 11. Własność intelektualna

  • Klient oświadcza, że nie przysługują mu jakiekolwiek prawa, w tym prawa autorskie bądź pokrewne do Ocen i wypowiedzi przez niego zamieszczonych, poza uprawnieniem do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób określony w Regulaminie. Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania bądź rozpowszechniania treści, chyba, że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
  • Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania ani inne elementy Sklepu Internetowego.
  • Klient zamieszczając w Sklepie internetowym Opinie, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - udziela Sprzedającemu niewyłącznej i nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji do korzystania przez Sprzedającego z tych utworów, wraz z prawem do udzielenia sublicencji, która obejmuje publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet). Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacyjnych znanych w chwili jej udzielania, w szczególności do następujących pól eksploatacji:
    • w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu dowolną techniką - w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową tj. przy użyciu jakichkolwiek technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym lub wizualnym, w szczególności na dyskach audiowizualnych, płytach CD, dysku komputerowym, w sieci multimedialnej, w tym internetowych oraz powiązanych serwisach on-line oraz zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, reklamie, zwielokrotniania zapisu w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i zewnętrznych,
    • wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu z możliwością dokonania modyfikacji wynikającej z istoty danego medium internetowego - we wszystkich wydawnictwach, w szczególności internetowych, cyfrowych, w biuletynach i informacjach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi utworami bądź fragmentami utworów; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych.
    • w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem oryginału albo egzemplarzy,
    • w zakresie rozpowszechnia utworu w sposób inny niż określony powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
    • wykorzystanie utworów dla celów promocyjnych i marketingowych;
  • Usunięcie Konta przez Klienta lub Opinii w myśl rozdziału 11 pkt nie ma wpływu na obowiązywanie powyższej licencji.

§ 12. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe

  • Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 2025.10.20.
  • W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
  • Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
  • Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.

§ 13. Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

  • Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.

    Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni:

    • w przypadku umowy sprzedaży od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy;
    • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
    • w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
    • w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    • w przypadku umów, której przedmiotem jest dostarczanie usług lub treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym - od dnia zawarcia umowy.
  • Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, ul. Tadeusza Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań, NIP 7831847671, KRS: 0000938196 oraz REGON 52067408, tel: +48 533 372 997, e-mail: info@realavid.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  • Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  • Mogą Państwo również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego:/returns-open.php. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku.
  • Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  • W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
  • W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowaliśmy odbioru Towaru w przypadku odstąpienia od umowy - mamy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  • Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: SPC - TOMASZ KITA Spółka Komandytowo-Akcyjna, Kościuszki 114 2N, 61-717 Poznań niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  • Ze względu na wagę i gabaryty Towaru, w przypadku odstąpienia od umowy - odesłanie Towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą. W przypadku chęci skorzystania z usług firm kurierskich konieczne może się okazać nadanie przesyłki na palecie, która jest droższa niż zwykła przesyłka pocztowa.

§ 14. Załącznik 2 - Wzór formularza odstąpienia od umowy

pixel